.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شورای گفت‌وگو در اتاق گیلان تشکیل شد

شورای گفت‌وگوی ساماندهی بدهی‌های معوق واحدهای صنعتی و تولیدی گیلان به موسسات اعتباری و بانک‌های استان با حضور نمایندگان بخش دولتی و خصوصی در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان برگزار شد. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان شامگاه یکشنبه در چهارمین جلسه شورای گفت‌وگو ساماندهی بدهی‌های معوق واحدهای صنعتی و تولیدی استان اظهار داشت: این شورا در راستای کمک و حمایت از واحدهای بدهکار و معوق واحدهای صنعتی و تولیدی تشکیل شده است.
هادی تیزهوش تابان، تشکیل این جلسه را در راستای بند 28 بودجه سال 90 درباره تسهیل بدهی‌های بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: برابر دستورالعمل اتاق ایران مبنی بر تشکیل شورای گفت‌وگو، این شورا برای بررسی وضعیت بدهی‌های معوق واحدهای تولیدی و صنعتی استان تشکیل شده است.
وی شورای گفت‌وگو را متشکل از نمایندگان بخش خصوصی و دولتی و به منظور بررسی و برطرف کردن مشکلات بخش خصوصی ذکر کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان، شورای گفت‌وگو را به عنوان بازوی کمکی اتاق‌های بازرگانی برای بخش خصوصی دانست و گفت: در این شورا مسائل و مشکلات بخش خصوصی مطرح می‌شود.
این مسئول مهم‌ترین هدف تشکیل این شورا را بررسی معضلات و مشکلات صنعتی و تولیدی بخش خصصوصی از طریق گفت‌وگو و پیدا کردن راه حل برای این مشکلات عنوان کرد.
تیزهوش تابان ابراز داشت: امیدواریم با تشکیل این جلسات برای واحدهای بدهکار به یک جمع‌بندی برای برطرف کردن مشکلات آنها برسیم تا این واحدها بتوانند با ورود به چرخه تولید و فعالیت، به اقتصاد کشور کمک کنند.
وی تشکیل شورای گفت‌وگو را در راستای توجه دولت و مجلس در تصویب برنامه پنجم مبنی بر راه‌اندازی این شورا بیان کرد و یادآور شد: حاصل تفکر جمعی در این شورا می‌تواند ما را در باره تصمیمات اقتصادی به نتیجه مثبت برساند و اینکه در سال جهاد اقتصادی همه کمک کنند تا اولویت نخست کشور مسئله اقتصادی باشد و با تولید بیشتر و بهتر ارزش افزوده افزایش یابد.
رئیس بانک صنعت و معدن رشت نیز در این جلسه تشکیل شورای گفت‌وگو را برای کمک و نوعدوستی به بخش خصوصی دانست و ادامه داد: تشکیل کارگروه مطالبات معوق نیاز به کارشناسی دارد.
حسین اباذری افزود: برای حفظ زنجیره فعالیت‌های تولیدی استان باید تسهیلات پرداخت شود، ولی تعیین کارشناسی در این راستا می‌تواند تاثیرگذارتر باشد.
وی آسیب‌شناسی بسیاری از مسائل به هنگام پرداخت تسهیلات را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ساختاری در این زمینه تعریف شود که تنها التیام‌بخش نباشد.
کارشناس امور بانکی و مالی استان نیز در این جلسه به دلایل مطالبات معوق اشاره کرد و یادآور شد: عوامل برون‌زا و درون‌زا در ایجاد مطالبات معوق نقش دارند، ولی عوامل برون‌زا آزاردهنده‌تر است.
محمد هادی عبدالله‌زاده ابراز داشت: پرداخت تسهیلات بدون کارشناسی شده موجب می‌شود تا این همه مطالبات معوق جمع شود و واحد مربوطه به مرحله‌ای برسد که قادر به تولید نباشد.
وی با بیان اینکه باید مشکلات این واحدها را حل و فصل کنیم، اضافه کرد: با پرداخت دوباره تسهیلات باید واحد مربوطه را دوباره فعال کرد تا مطالبات معوقه گرفته شود و اگر این پول در جای دیگر سرمایه‌گذاری و یا تلف شد، در آن صورت باید برخورد قانونی انجام شود.
این کارشناس بانک با اشاره به اینکه تولید کننده باید بازاریابی کند، یادآور شد: تولید کننده باید بازارها را بشناسد و بانک نیز موقعی به سراغ تولید کننده بدهکار نرود که دیگر کاری نمی‌تواند برای گرفتن مطالبات خود انجام دهد.
در این جلسه شجاع‌الدین بدری و ایرج محبوبی نایب رئیس‌های اول و دوم اتاق بازرگانی گیلان، علی منتظری معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت، خلیلیان تولید کننده و مدیر عامل شرکت ظرفیران از دیگر حاضران در جلسه بودند که هر یک نقطه نظرات خود را عنوان کردند.
در این جلسه مقرر شد تا در صورت موافقت هیئت مدیره بانک‌های کشور، 30 واحد تولیدی و بدهکار موسسات مختلف اعتباری و بانکی گیلان بدهی‌های خود را در اقساط پنج ساله پرداخت کنند./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.252 seconds.